Billund-airport_800x500.jpg  


Hatékonyság és gördülékenység, a tömegtől függetlenül

Ha hirtelen megugrik a mosdó látogatottsága, az kockázattal is jár. A Tork PeakServe azonban ilyenkor is a lehető legjobb élményt biztosítja a látogatók számára. Kifejezetten a nagy látogatottságú mosdók optimalizálására és a forgalmas létesítmények ügyfélélményének biztosítására tervezték. Tekintse meg, hogy segített a Tork PeakServe a Billundi repülőtéren megküzdeni azokkal a kihívásokkal, amit az évi 3,4 millió utas jelentett.


Felkészülés a nyári nyüzsgésre

Itt a tavasz, Kirsten Paarupnak pedig sok a dolga. Közeleg a nyár, és Dánia második legnagyobb repülőterén, a Billundi repülőtéren nyüzsögnek majd azok az utasok, akik a három közeli élményparkba, a Legoland Billundba, a Lalandia Aquadome-ba és a givskudi állatkert oroszlánparkjába tartanak, vagy onnan távoznak. Kirsten immár tizenkét éve vezeti a repülőtéri takarítóbrigádokat, ezért pontosan tudja, hogy a nyári nyüzsgésre egyetlen módon lehet felkészülni: tervezéssel.


A takarítószemélyzetek és gondnokságok vezetői világszerte jól ismerik a mosdóhelyi csúcsforgalom kezelésével járó kihívásokat. Ez alól Kirsten Paarup, a Billundi repülőtér takarítószemélyzetének vezetője sem kivétel. Mi akkor kerestük fel őt, amikor ő maga és csapata, úgymond, „nyári üzemmódra” váltottak. 


„A húsvéti szünet környékén kezd érezhetően megnőni az utasszám, ezután a növekedés egyre folytatódik, június utolsó hetére pedig meredeken megugrik.” 


Kirsten felügyeli a 40 ezer négyzetméteres fő terminált, a régi terminált és a melléképületeket, az összesen 125 mosdót, és segít kiszolgálni az évi 3,5 millió utast: rengeteg mindenre kell odafigyelnie. 


„A marketingrészleg által kidolgozott terhelési tényezős előrejelzések és más adatok segítségével próbálom megbecsülni, hogy hány utasra számíthatunk majd az elkövetkezendő hónapokban, és mikor várhatók a legnagyobb forgalmú időszakok. A Billundi repülőtér dinamikus ütemben fejlődik. Az előző évben 9,2 százalékkal több utas érkezett. Sőt, 2018 első három hónapjában ez az arány további 11,2 százalékkal nőtt!” 


„A legfőbb gondot a megfelelő személyzeti létszám biztosítása jelenti. A téli időszakban, azaz október és április között 60 fős csapattal dolgozunk. Nyári üzemmódban nagyjából 100-an vagyunk. Mivel az állandó személyzet tagjai közül többen is nyári szabadságra mennek, sok embert kell keresnünk a helyükre a nyári hónapokban.” A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a repülőtéren dolgozóknak alapos átvilágításon kell átesniük. „Ezután következik a betanítás. Sokan hiszik azt, hogy tudnak takarítani, de ez valójában sokkal nehezebb, mint amilyennek látszik” – mosolyog Kirsten.


A fogyóeszközök utánpótlását is meg kell tervezni. „Minden mosdóhelyiséget minden nap alaposan kitakarítunk, a legtöbbet pedig napjában nyolcszor ellenőrizzük és feltöltjük. Ugyanazt a felszerelést használjuk, amit év közben is, nyaranta azonban drámaian fogynak a fogyóeszközök.”


A repülőtér éjjel-nappal nyitva tart, azonban az utasok hullámokban érkeznek. „A legnagyobb forgalom rendszerint 10-kor, délután 2-kor és este 6-kor várható: ilyenkor sok járat érkezik és indul. Csúcsidőszak azonban váratlanul is kialakulhat.” Mit lehet olyankor tenni, amikor a csapattagok közül többen is betegszabadságon vannak, és nincs elég ember a csúcsidőszakok kezeléséhez? „Ha tarthatatlanná válik a helyzet, megtehetjük, hogy kissé megritkítjuk az egyéb takarítási feladatokat. A mosdókkal kapcsolatban azonban sosem kötünk kompromisszumot. A tiszta mosdó a kellemes vendégélmény elválaszthatatlan része. Mivel mostantól a Tork PeakServe rendszert használjuk, nem kell olyan sűrűn utántöltenünk az adagolókat – így tehát több időnk marad arra, hogy a repülőtér más részeit is olyan tisztán tartsuk, amennyire ezt az utasok joggal elvárják tőlünk.”


Kirsten Paarup

A takarítószemélyzet vezetője, Billundi repülőtér

"Az egyik legnagyobb gondunk az volt, hogy a korábbi kéztörlőpapír-adagolóink kapacitása nem volt elegendő a hirtelen megugró mosdóforgalom kiszolgálásához."
Kirsten Paarup, a takarító személyzet vezetője, Billundi repülőtér