A szállodaipari trendek alapján jól tetten érhető, hogy az átlagos szállóvendéget foglalkoztatja a fenntarthatóság ügye. A vendégek otthonaikban tudatos döntések alapján élnek, és nem szeretnék, ha utazásaikkal, illetve éjszakai szálláshelyeikkel ártanának a környezetnek. Az ökológiai lábnyom csökkentését eredményező lehetőségek, például a környezetbarát szállodák iránt egyre fokozódik az érdeklődés. Bár a szállodavezetők számára kiemelten fontos kérdés a vendégek elégedettsége, a fenntarthatóság is eldöntheti a versenyt.
Hogyan lehet ezzel megbirkózni? Gondoskodjon róla, hogy az Önnél megszálló vendégek lássák és örüljenek azon döntésüknek, hogy az Ön szállodáját választották. Tájékoztassa őket, hogy milyen fenntartható megoldások érhetők el a szállodában. Ossza meg a vendégekkel, hogy Ön mit tesz az ügy érdekében – így tudni fogják, hogy azonos az értékrendjük.