Washing-hands_orginal.jpg
Általános rész

Globális kutatás támasztja alá: ha tiszta a kezünk, a környezetünk nyitottabb felénk

2018/09/26

Az Essity globális higiéniai vállalat kutatásából kiderült, hogy a gyakori kézmosással nem csupán saját magunk és környezetünk egészségét őrizhetjük meg, de szeretteinknek is örömet okozhatunk vele, kollégáinkat pedig elégedettebbé és nyugodtabbá tehetjük ezzel.

Köztudott, hogy a kézmosás a fertőzések megelőzésének egyik leghatékonyabb módja, mely milliók életét mentheti meg. Az Essity professzionális higiéniai márkája, a Tork által végzett globális kutatás rámutat, hogy ha megmossuk kezünket, az a környezetünkre is pozitív hatással van.


Ha tiszta a kezünk, a környezetünkben lévők szívesebben érnek hozzánk, és lépnek velünk kapcsolatba. A kutatásból kiderült, hogy nyugodtabban érünk másokhoz, ha tudjuk, hogy kezük tiszta, alaposan megmosták. A megkérdezettek közel fele szívesebben fog kezet, ha a partnere kézhigiéniája megfelelő, és 10-ből 3 válaszadó még idegenekkel is érintkezne ennek tudatában. A válaszokból az is kiderült, hogy 5-ből 1 ember szívesebben ölelne meg másokat, és segítséget is nyújtana rászorulóknak ebben az esetben.


A tiszta kezek boldoggá és elégedetté tesznek másokat is. 10-ből 8 ember közérzete jobb tudva, hogy a környezetükben lévők alaposan megmosták kezüket.  A kutatás alapján 10-ből 4-en nyugodtabbak ettől, míg 3-an elégedettebbek a tudattól, és 5-ből 1 fő számára még örömet is okoz mások kézhigiéniája.


Tiszta kézzel még az üzlet is jobban megy. 10-ből 4 munkavállaló nagyobb jelentőséget tulajdonítana a megfelelő kézhigiéniának munkahelyén. Ha minden munkatársuk megfelelően mosná kezeit, 10-ből 3 válaszadó elégedettebb lenne, míg 10-ből 4-en nyugodtabbnak éreznék magukat. A megfelelő kézhigiénia hozzájárulhat a bevételnövekedéshez és erősítheti a fogyasztók bizalmát is; például ha az éttermi munkavállalók szemmel láthatóan odafigyelnek a kézhigiéniára, a vendégek közel fele szívesebben térne vissza ismét.


 “Tiszta kézzel szeretteink közérzetét is javíthatjuk, ennek egészségünk megőrzésén is túlmutató pozitív hatásai vannak. Ezt nem csupán a Kézmosás Világnapján, de az év minden napján érdemes szem előtt tartanunk." – Rédey Anikó, Customer Marketing Activation Manager.


Ki miatt mossuk a kezünket?
Az emberek túlnyomó többsége – 10-ből 8-an saját egészségük védelme érdekében mos kezet, míg 10-ből csupán 1 fő állítja, hogy mások védelme érdekében teszi ezt. Mások egészségének megőrzésére koncentrálva a helyes kézhigiéniai gyakorlatra buzdíthatjuk környezetünket. A kutatás szerint 4-ből 1 válaszadó gyakrabban mosna kezet tudva, hogy ez másokra is jó hatással van.
 “Ki miatt mossuk a kezünket? Magunk, a családunk vagy valaki más miatt? Ha belegondolunk, hogy kezeink tisztasága hogyan érinti a környezetünket, tudatosan alkalmazzuk a gyakoribb és alaposabb kézmosást, így járulva hozzá a helyes kézhigiéniához.” – tette hozzá Rédey Anikó.


A nők 30%-kal gyakrabban mosnak kezet, mint a férfiak
Kevesen mosnak annyiszor kezet mint kellene. Világszerte 10-ből 3 megkérdezett nem mos kezet étkezés előtt, 10-ből 2-en főzés előtt, és 10-ből 1 fő még mosdóhasználat után sem ügyel a kézhigiéniára.  A férfiakkal szemben a nők 30%-kal gyakrabban mosnak kezet.
“A CDC szervezet ajánlásai alapján a kritikus momentumokban történő alapos, legalább 20-30 másodpercig tartó szappanos kézmosás, majd egyszer használatos papírral történő kéztörlés kulcsfontosságú a helyes kézhigiénia elérésében. A kézmosás amilyen egyszerű, olyan fontos hatással van ránk és környezetünkre nézve egyaránt” - jegyezte meg Rédey Anikó.

A Kézmosás Világnapjáról:
Az Essity a 2018-as Kézmosás Világnapja hivatalos támogatója. Október 15-én a Kézmosás Világnapja alkalmából világszerte hívják fel a figyelmet az alapos szappanos kézmosás fontosságára, valamint a megbetegedések megelőzésében játszott életmentő szerepére.


A Power of Hands kutatásról:
A kutatást 2018. júliusy és augusztus közt, 6 országban online megkérdezéses módszerrel, 3600 fő bevonásával végezték. A reprezentatív eredmények érdekében a kutatásban résztvevőket nemzeti kvóták meghatározásával, nemre és korra tekintettel választották ki.


Essity, a Tork gyártója
Az Essity a világ egyik vezető higiéniai és egészségügyi termékeket fejlesztő, gyártó és értékesítő vállalata. Az Essity  személyi higiéniai termékeket és számos papíralapú terméket  fejleszt és állít elő. A vállalat 150 országban forgalmazza erős márkáit, melyek között olyan nemzetközileg ismert nevek szerepelnek, mint a TENA és a Tork, illetve olyan brandek, mint a Leukoplast, Libero, a Libresse, a Lotus, a Nosotras, a Saba, a Tempo a Vinda és a Zewa. A hozzávetőlegesen 48 000 embert foglalkoztató Essity forgalma 2017-ben elérte a 109 milliárd koronát (11,3 milliárd euró). További információkért látogasson el az alábbi weboldalra: www.essity.com

Egyéb tartalmak


Vissza
Nyomtatás Letöltés